#7 Moshi Moshi? Sailor Iron Mouse’s Pinch

MoonSticks Sailor Moon Comic #7 - Moshi Moshi? Sailor Iron Mouse's Pinch featuring Sailor Iron Mouse and Sailor Galaxia of Shadow Galactica

Narrator: Being hunted by Galaxia for her failures, Iron Mouse’s death is only a phone call away..
*Briiinng brrrinnng* *BRRRIINNNNG* *BRRRIINNNNG*
Sailor Iron Mouse: AHH!

Sailor Iron Mouse: OH NO, OH NO!! I’m going crazy!! Leave me alone!!
*BRRRIINNNNG* *BRRRIINNNG BRRRIINNNG* *BRRRIINNNG*

Sailor Iron Mouse: Moshi moshi? ..This.. is Ne..zu.. speaki..ng…. *gulp*

Sailor Galaxia: Iron Mouse..How dare you ridicule me! Your old fashion telephone is embarrassing! Get me an iPhone for evilness sake!

92 Responses to “#7 Moshi Moshi? Sailor Iron Mouse’s Pinch”

  1. sailormewmew August 6, 2013 at 5:33 pm #

    lol XD i loove your comics i wonder how iorn mouse will get that iphone… ooh and iorn mouse can you get me a Samsung/galaxy phone ps. put it on voice mail or somethin! luv your comics chibi jen! hope ya keep doin more and can you put one wit setsuna and starlights jane! (bye in jap. i think) :3

  2. SailorStar9 December 22, 2012 at 1:54 pm #

    Oh god, this had me giggling like crazy! What’s next, Galaxia: an Ipod?

    • Chibi Jennifer July 11, 2013 at 12:46 pm #

      The Golden Queens loves to keep up to date with her gadgets :3

  3. Dragongirl421 November 6, 2012 at 12:15 pm #

    Ya know, she should get a GALAXIA S. geddit? Galaxy S? Uh? Uh? Ya probaly don’t get it. Anyway, I love it! So funny! thanks chibi jeniffer!

  4. minako aino July 29, 2012 at 6:30 pm #

    I love this comic! Thank you, chibi jennifer! you remind me of a dead sailor iron mouse… :D

    • Chibi Jennifer July 11, 2013 at 12:47 pm #

      I remind you of a ….dead iron mouse…? XD huh?

  5. isla June 30, 2012 at 11:06 am #

    i think that it’s funny

  6. 瀬音 名古屋 プリンセス April 4, 2012 at 1:04 am #

    The modern Galaxia… :3

  7. No One March 31, 2012 at 6:17 am #

    At that time I think the in thing was beepers. Now, Pluto… she could definitely have an iPhone! Bling it, Pluto!

  8. FireFlames October 30, 2011 at 3:13 pm #

    I luv this!!!! Great job chibi jenifer!!

  9. Phaeton August 5, 2011 at 12:44 pm #

    Galaxia is also into iPhones :( where is this world heading T_T

  10. Chronos Typhoon! I heart Set-chan! April 30, 2011 at 12:52 pm #

    Because of Iron Mouse I now answer my calls saying “Moshi Mosh!” She is like a disies!

    • tsukitenshi May 27, 2011 at 1:23 pm #

      Moshi Moshi is a Japanese greeting used when answering the phone; it’s not Iron Mouse’s. I…. I have no idea what “disies” is.

      • Elizabeth June 15, 2012 at 2:35 am #

        I think they mean ‘disease’.

  11. Tsubasa Chronicles Starlight April 25, 2011 at 1:37 am #

    Best way 2 defeat Iron Mouse: rat trap.

  12. SailorEuropa April 18, 2011 at 6:35 pm #

    Galaxia!!!! You get an iPhone!!!!

  13. Chronos Typhoon! I heart Set-chan! April 17, 2011 at 6:04 am #

    I have an Expeiria and my dad has an iPhone and my mom has an iPhone4 im soooo jelios!

  14. Azurite March 19, 2011 at 5:03 pm #

    I have the slightly unreasonable desire to turn this into an Apple-esque ad for the iPhone 4. :D

  15. Hinaichigo March 17, 2011 at 9:16 am #

    xDDD this is hilarious!!
    i always loved that episode where all the phones appeared!!
    so thats what galaxia was trying to tell her? xD

  16. Starlight January 24, 2011 at 1:06 pm #

    Not 2 support Galaxia(or any villan 4 that matter),but I agree about the iPhone deal.

  17. Daenerys December 13, 2010 at 11:30 pm #

    awwwwww!!! this is so awesome!! xD Great work!!

  18. Usagi November 13, 2010 at 7:44 pm #

    UAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAH Galaxiaaaaa XDDDD
    I love those comics!!! X°°°°

    • Chibi Jennifer November 14, 2010 at 10:07 am #

      Thanks for dropping these lovely comments! ^^

  19. Dr. Rorschach October 17, 2010 at 6:23 am #

    Sailor Galaxia: Then get me that GEICO piglet!!!

  20. eternal moon August 9, 2010 at 5:43 pm #

    LOL nezu/iron mouse.galaxia tell her to get an Iphone.(BWAHAHA…….)

    • Chibi Jennifer August 21, 2010 at 9:20 am #

      Galaxia loves new things 8D

      • Sailor Jeanie May 14, 2011 at 11:30 am #

        maybe she needs an iToutch for Face-Time :D then she can be like

        I NEED YOU IN THE BROADCASTING TOWER….BRING DOUGHNUTS! >:I

  21. bunnychan July 12, 2010 at 5:34 am #

    Rofl
    Here let me continue the maga with one last panel:
    Sailor Iron Mouse: But They don’t exist yet

    • Chibi Jennifer July 15, 2010 at 1:03 pm #

      FInal panel: Ironmouse DEATH

    • Death Rebirth Senshi July 16, 2010 at 4:36 am #

      Galaxia: “Then go to the future and get me one! I will not take excuses!”

      • crazy January 17, 2013 at 1:26 pm #

        iron mouse: uh… ya ask pluto about that one

  22. Sailor_Lyoko May 23, 2010 at 3:00 am #

    EVILNESS????

    • Chibi Jennifer June 21, 2010 at 10:44 pm #

      All in the name of evol 8D

      Image is very important!

  23. TimeSage May 1, 2010 at 5:19 pm #

    But Iphones didn’t exist in the 90s… Is Galaxia from the future?

  24. Joine December 18, 2009 at 1:50 pm #

    I love Iron Mouse. She stole the TARDIS from Doctor Who! XD

  25. Death Rebirth Senshi October 30, 2009 at 12:17 pm #

    lmao! Very funny. Cool idea. Galaxia with an iphone…imagine the evil she could commit! I mean, she could like, go online and look up the sailor soldier’s identities!

    • Sailor_Lyoko June 6, 2010 at 6:19 am #

      YEAH!!!!!!!!!!!!!!! Then she would totally be invincible!!!!!!!!!

    • Haleymw1 June 12, 2010 at 2:11 pm #

      No, she could make an app for that =]

      • Death Rebirth Senshi June 16, 2010 at 5:04 am #

        lol she’d make a “Take over Galaxy” app

  26. Kibou no Hikari October 3, 2009 at 1:33 pm #

    Did they even have cellphones during Sailor Moon…? I totally love Galaxia in the last panel. She’s my favorite villain!!

    • Chibi Jennifer October 3, 2009 at 3:24 pm #

      hahah nope. It’s pretty dated XD

      They might’ve had those bigger chunkier phones tho!

  27. Lt-Settai-Tenshi September 27, 2009 at 2:51 pm #

    ‘Sailor Iron Mouse, why are you dressed like a mobster? You look like a ‘Godfather’ reject!’

  28. Caroline September 25, 2009 at 4:19 pm #

    So funny :D
    Love MoonSticks! >w<

  29. Peter June 21, 2009 at 12:45 pm #

    LOL Galaxia looks like such a pimptress in that last shot.

  30. jade May 17, 2009 at 1:05 am #

    too bad for her and the other animates that they died (thos bracelets are there life sources)

    • jade May 17, 2009 at 1:06 am #

      and galaxia took of there bracelets and killed them

  31. Lu May 13, 2009 at 1:09 am #

    Thats probably why Galaxia killed off Iron Mouse! Galaxia has standards, come on Nezu….

  32. AnimatedEvey47 May 12, 2009 at 9:34 am #

    Hehe that’s awesome. I felt sorry for Iron Mouse when she got eliminated.

    • Dr. Rorschach October 17, 2010 at 6:21 am #

      I felt sorry for all of them, after what happened to that cat senshi; indicating none of them was evil because they wanted to.

  33. jade May 12, 2009 at 8:04 am #

    ha ha. and iron mouse is in disguise (i think…)

  34. TVB_4eva May 10, 2009 at 11:01 pm #

    HAHAHAHHAHAHAH LOL =] “Get me an iPhone for evilness sake!”
    IRON MOUSE IS JUST SO CUTEEEEE xD :)

    NICE ONE (Y) ABSOLUTELY LOVED IT ^__^

    • Chibi Jennifer May 12, 2009 at 9:21 am #

      hehee..thanks TVB_4eva, you’re always too sweet XD

  35. Brad May 10, 2009 at 2:53 pm #

    LOL! So I guess Galaxia’s a Mac. I wonder which Sailor Moon villain is a PC? ;)

    • Chibi Jennifer May 12, 2009 at 9:22 am #

      lol, that’s actually a trick question.. if you really analyse it. XD

  36. Elly May 10, 2009 at 9:52 am #

    OMG Epic! Galaxia is my faaavvorite. Thank you for featuring her in a comic!

    • Chibi Jennifer May 10, 2009 at 10:19 am #

      Oh wow, I never knew Galaxia is your favourite ^^ Good to know :D

  37. senshi of love May 10, 2009 at 8:45 am #

    Haha. I mean really. LOL It’s great. But not having an iphone that s unforgivable. ^_^

    • Chibi Jennifer May 10, 2009 at 8:45 am #

      LOL. I actually don’t have an iphone either. XD XD XD

      • Brad May 10, 2009 at 2:52 pm #

        Neither do I though everyone says I should get one.

      • TimeSage October 17, 2009 at 7:53 pm #

        Considering the series was made in the early 90s and and Cell phones were rather huge (And very rare) back then I think we can forgive her.

  38. TuxedoMexico May 10, 2009 at 8:43 am #

    thats oldschool, ill be sure to tune in often ;)

  39. Sailor_Rose_Sword May 9, 2009 at 10:49 pm #

    Chibi Jennifer you deserve this cookie –> O <— I just saw it, I’m still laughing. ^_^ keep it up.

  40. new_york May 9, 2009 at 10:48 pm #

    HAHAH i LOL’D

  41. Sailor Gold Rabbit May 9, 2009 at 1:13 pm #

    Once again, you have succeeded in making me laugh! Awesome! Galaxia is so cute in the last panel. :)

  42. Sailor Rose Sword May 9, 2009 at 8:07 am #

    That was hilarious, “get me an iphone for evilness sake” lol.

    • Miss Breeziness May 9, 2009 at 10:26 am #

      Oh boy, yes it is. I didn’t notice until you brought it up. :D

  43. Trabook May 9, 2009 at 7:04 am #

    =) really cute.

    keep it up.

  44. DrummerChick May 9, 2009 at 7:02 am #

    LOL!! Loved it. I always wondered about Iron Mouse’s gangsta pose and wondered if the old fashioned phone was part of that look- but love the idea of modern-ness.

    Do I ever make any sense? *sighs*

  45. Miss Breeziness May 8, 2009 at 9:26 pm #

    *Bursts out laughing*

    That’s just brilliant!

    • Chibi Jennifer May 9, 2009 at 7:09 am #

      :D Hi again! Good to know you liked this one ^^ Not the Starlights..but hey, it’s getting related-ish XD

      • Miss Breeziness May 9, 2009 at 10:07 am #

        Yeah, kinda. Thanks. :)

        Hey, I have this idea for a comic, but I can’t draw much. Sailor Moon hears snapping sounds, turns around, and see that, yes, it’s the Starlights…and Healer is taking lots of photos. :)

  46. KTVB May 8, 2009 at 9:09 pm #

    hehee how cute XD I loved that scene!

    Great comic idea of bringing Sailormoon into the new technology age XD

    • Chibi Jennifer May 9, 2009 at 7:08 am #

      Yah, I loved that scene too.. Iron Mouse is such an adorable villain ^-^

  47. mw May 8, 2009 at 8:06 pm #

    haha, if Galaxia had an iphone, she would have an app that tells her how many times her servants have failed, or maybe she just wants to play some mobile games when she’s bored :D

    • Sailor_Lyoko May 23, 2010 at 6:39 am #

      :D

  48. Chibi Jennifer May 8, 2009 at 7:06 pm #

    haha, thanks :D

  49. Queen Eris May 8, 2009 at 10:08 am #

    Hhahahaahahahahaha! This is totally awesome!!! =D

  50. Brad May 8, 2009 at 8:19 am #

    Haha! Perfect! Never thought how dated the concept of Galaxia calling Iron Mouse anywhere, anytime looks now. Actually I think even when this was made they had mobiles. LOL! NICE!!!

Leave us a comment :D!